01-09-2009, 15:02 | |
De omzet van webwinkels zal in 2015 zijn verdubbeld. Dan gaat er acht miljard euro om in de Nederlandse sector van online winkels. Over zes jaar zal dertig procent van de door onderzoeksbureau Gfk gemeten omzet via internet worden vergaard. Dit blijkt uit de Gfk Internet Market Monitor. Vooral de productvergelijkingssites varen wel bij deze stijging. In toenemende mate kopen consumenten producten via deze websites. Vergelijk, Tweakers, Kelkoo, Beslist, Prijsvergelijk en
Kieskeurig zijn samen goed voor 83 procent van alle zoekopdrachten naar
online producten. Meer dan een derde van de consumenten schaft
producten aan via deze vergelijkingssites en kijkt niet verder op het
net of in een gewone winkel. Bij duurdere producten zoals bijvoorbeeld
een koelkast vergelijkt 37 procent van de klanten de waren online. Bij
goedkopere producten zoals boormachines komt dit percentage rond de
dertig procent uit Bron: Webwereld. Klik hier om het hele artikel te lezen |
Interwijs © 2024